BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 7, 2011

Kain Untuk Baju Nikah

Last 2 weeks, pergi Jakel cari kain untuk buat baju nikah..

Aim memang tak nak color putih..kirenye nak lain sikit..dalam my mind dah decided nak color hijau tapi since aku dah pilih theme color nanti, so untuk baju nikah biar En Abu Yazid yang pilih..hihi

Kat Jakel ni, normally akan ade promoter yang follow korang dan entertain korang nanti..tapi sedih..promoter aku hari tu memang sangat teruk..tak puas hati betul aku dengan dia..

Mule-mule En Abu Yazid cakap pilih color cream..tapi dalam hati tak nak color tu..normal sangat..then akak promoter tu terus la cakap yang ni ok..tak sukat-sukat or compare color pun dengan kain-kain tu dengan badan aku..kalau promoter-promoter lain semua dok letak kain tu kat badan..sedih tol..akak promoter ni buat sambil lewa je..


Ni kain lace yang mule..corak nye tak cantik dan warne pun tak menarik..

Pastu terus tanye, ok kan color ni dan dia terus potong kain lace tu..dalam hati aku memang tak nak pun..then En Abu Yazid perasan yang muke aku dah berubah..dan pastu En Abu Yazid pun dah pilih color hijau yang cantik..terus la aku buat muke tak nak kain tu kan..

Tengok..coraknye penuh..dan cantik ye..tapi kat gambar ni tak nampak la true colornye..

Cakap elok-elok kat akak tu, kiteorang tak nak..lagipun dia potong 2 meter..nanti ade customer lain nak, just jual je lah..pastu dia cakap tak boleh..sedih betul..En Abu Yazid lak tanye nak ke tak nak..dah tentu la aku tak nak kan..huhu..nasib tak gaduh je dengan akak tu sebab akak tu tak friendly langsung dan buat muke dan tak tolak ansur pun..pastu panggil manager dia..terus manager dia kate boleh je..Ha..ingat tu akak "Customer always right"..Pangkah akak tu dah..dan nasib En Abu Yazid jadi hero hari ni..kalau tak, dah nangis dah sebab tak nak kain tu..hukhuk

Colornye bukan macam ni sebenarnye..lagi terang..ni cam suram je..huhu

Dah pilih kain untuk aku, cari kain untuk baju melayu En Abu Yazid..dia tak nak kain satin..kalau tak dah masuk dalam pakej tu..baru RM199..tapi dia nak kain cotton..so, total kain untuk buat baju nikah nanti = RM400..tak pelah..kahwin sekali je..tak hantar upah pun lagi..


Tengok lah kain-kain kat sini..mau tak rambang mate..untuk akak promoter tu, lain kali bagi la kami mase pilih dulu..jangan pandai-pandai main potong je..

Tapi yang aku gembire..color yang aku fikir same dengan ape yang En Abu Yazid pilih..suke-suke..hihi

With Luv
-Malynna-

1 comments:

Anonymous said...

mmg bengong la dpt promoter cmgtu...hurmm